ES atbalsta programma pētniecības rezultātu komercializācijai kalpojusi par atspēriena punktu Latvijas zinātnisko atklājumu attīstībai un to pārvēršanai komerciāli veiksmīgos projektos. Līdz šim programmā jau ir atbalstīts 101 projekts zinātnisku tehnoloģiju izvērtēšanai un komercializācijas stratēģiju izstrādei, bet 54 projektiem tiek sniegts atbalsts turpmākai tehnoloģiju attīstīšanai un komerciaizācijas aktivitāšu ieviešanai, pārsvarā inženierzinātņu un dabaszinātņu jomā.

Lai pastāstītu plašāk par realizētajiem projektiem LIAA Zinātnes komercializācijas nodaļa aicina interesentus piedalīties tiešsaistes seminārā “Pieredzes stāsti projektu komandām par pētniecības rezultātu komercializāciju”, kas norisināsies 27. jūlijā no plkst. 10:00 līdz 12:00 “Zoom” platformā.

Pasākumā savā pieredzē par pētījumu rezultātiem dalīsies četras komandas. Tās būs komandas no Latvijas Universitātes Cietvielu fizikas institūta, Rīgas Tehniskās universitātes, Agroresursu un ekonomikas institūta un Elektronikas un datorzinātņu institūta.

Pētnieki iepazīstinās ar pieredzi termoelektriskā starojuma sensora izstrādē, dabiska termoiepakojuma jomā, pastāstīs par jaunas kailgraudu miežu šķirnes "Kornelija" izstrādi, kā arī dos ieskatu ultra platjoslu impulsu radara sensora (UPIRS) projekta rezultātos.

Mūsu institūta Organisko materiālu laboratorijas vadošais pētnieks Kaspars Pudžs atzinīgi vērtē programmas sniegtās iespējas: “Komercializācijas projektu programma dod fantastisku iespēju attīstīt tehnoloģijas. Lai gan brīžiem projektu administratīvais process, piemēram, iepirkumu procedūru nosacījumi netiek līdzi straujajām izmaiņām tehnoloģiju pasaulē”.

Kaspara kolēģis un institūta komercdarbības konsultants Ģirts Ozoliņš min arī piesardzības un dažādu izaicinājumu aspektus, kā arī komercializācijas un biznesa profesionāļu piesaistes nozīmi jau projekta sākuma stadijā: “Ir vitāli svarīgi, ka biznesa cilvēks projektā tiek piesaistīts no paša sākuma vai pēc iespējas agrāk, jo tad ir lielāka iespēja ātrāk atrast labus potenciālos biznesa partnerus un tehnoloģijas komercializētājus, kā arī noskaidrot kritiski svarīgas atsauksmes no industrijas, saprast, kas ir jāpilnveido, jāmaina.”

Dalīties